„Inchcape“ valdomiems automobilių salonams – pirmasis lietuviškas COVID-19 saugumo sertifikatas
Didžiausiai Lietuvoje automobilių prekybos bendrovei „Inchcape Motors“ Vokietijos ir Lietuvos saugos įmonė „Tuvlita“ išdavė pirmąjį saugumo nuo COVID-19 sertifikatą. „Ford“, „Jaguar“, „Land Rover“, „Mazda“, „Mitsubishi“, BMW ir „Mini“ automobilių salonų ir servisų auditą atlikę specialistai patvirtino, kad juose įgyvendintos rekomenduojamos saugumo priemonės, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
„Šis sertifikatas reikšmingas ne tiek tuo, kad yra pirmasis „Tuvlita“ išduotas patvirtinimas Lietuvoje, bet ir rodo, kad „Inchcape“ bei jos valdoma „Krasta Auto“ imasi visų privalomų bei rekomenduojamų priemonių COVID-19 rizikai mažinti. Tai – svarbi žinia bendrovės darbuotojams ir automobilių salonų bei servisų lankytojams“, – sako „Tuvlita“ Konsultavimo tarnybos direktorius Raimedas Burba.
„Inchcape“ generalinio direktoriaus Aurimo Tamašausko teigimu, įmonės gautas sertifikatas buvo ne tikslas, o pasekmė.
„Dar prieš prasidedant antrajai bangai su „Tuvlita“ saugos darbe specialistais pradėjome ruošti vidaus tvarkas, kaip užtikrinti darbuotojų ir klientų saugumą, pagal šias tvarkas apmokėme visą įmonės kolektyvą. Tik po to kilo idėja atlikti išsamų auditą ir įvertinti, ar nustatytos tvarkos nėra tik popierinės, ar jų teisingai laikomės, ar turime pakankamus priemonių rezervus. Gautas „Tuvlita“ sertifikatas yra svarbus signalas „Inchcape“ ir „Krasta Auto“ įmonių darbuotojams, klientams ir vadovybei, tačiau suprantame, kad saugumo užtikrinimas yra procesas, o ne vienkartinis veiksmas, todėl auditą savo salonuose vykdysime reguliariai“, – sakė A. Tamašauskas.
„Tuvlita“ atstovas priduria, kad nors jau nuo pavasario aktyviai dirbo su įmonėmis diegdami saugumo nuo COVID-19 priemones, sertifikavimo paslaugos idėją iškėlė „Inchcape“. „Jie paprašė įvertinti įmonės darbinėje veikloje taikomas apsaugos nuo infekcijos priemones ir pateikti specialistų išvadą. Esu tikras, kad toks sertifikavimo poreikis bus aktualus ir kitoms įmonėms, kurios nori nuraminti darbuotojus bei klientus dėl taikomų prevencinių priemonių efektyvumo. Žinoma, sertifikatas negarantuoja šimtaprocentinio saugumo, bet rodo, kad įmonė deda visas pastangas apsaugoti“, – teigia R. Burba.
Vertina daug kriterijų
„Inchcape“ atlikto COVID-19 saugos audito metu patyrę saugos darbe ekspertai ir profesinės sveikatos specialistai vertino daugybę kriterijų – ar įmonė turi patvirtintas vidines tvarkas, ar jos atitinka Sveikatos ministerijos, Operacijų vadovo reikalavimus, Valstybinės darbo inspekcijos, PSO rekomendacijas ir gerąją praktiką. Pavyzdžiui, ar valdomi darbuotojų bei lankytojų srautai, išlaikomi atstumai, ar atvykstantiems klientams matuojama temperatūra, užtikrinamas asmens apsaugos priemonių dėvėjimas, ar yra pakankami dezinfekcinių priemonių, ar yra iškabintos atmintinės, pateikiama prevencinė informacija prie įėjimų, rūkymo vietose ir t.t.
„Ekspertai vertina virš 50 įvairių kriterijų, padaromos nuotraukos, pateikiamos rekomendacijos ir išvada dėl to, ar praktikoje įmonė laikosi visų reikiamų prevencinių priemonių nuo COVID-19“, – pasakoja R. Burba.
Anot jo, toks įsivertinimas svarbus didesnėms įmonėms, kuriose yra žmonių srautai, kontaktavimas. „Pavyzdžiui, norint sutaisyti automobilį teks atvažiuoti iki serviso, fiziškai perduoti raktelius. Tad tokiose vietose saugumu besirūpinančios įmonės privalo tikrinti svečių temperatūrą, atlikti apklausą dėl simptomų, užtikrinti kaukių dėvėjimą, rankų dezinfekavimą, turėti pertvaras ir pan. „Inchcape“ bei „Krasta Auto“ salonuose ir serviso patalpose įsitikinome, kad įmonėje apsauga nuo COVID-19 grėsmės yra užtikrinama“, – teigia R. Burba.
Automobilių salonai ir servisai dirba įprastu ritmu
„Inchcape“ tikisi, kad „Tuvlita“ suteiktas sertifikatas leis ramiau jaustis ne tik darbuotojams, bet ir klientams. „Jie žinos, kad rizikas esame sumažinę iki minimumo“, – teigia A. Tamašauskas.
Pasak jo, dėl karantino žmonės vengia kontaktų, todėl dalyje automobilių salonų klientų srautas yra sumažėjęs, tačiau – ne visuose.
„Premium klasės automobilių salonuose pokyčio nebuvo arba srautas netgi nežymiai išaugo, tuo tarpu kai kuriuose ekonominės klasės prekės ženklų salonuose jis krito apie 10 procentų. Pastebime, kad dalis klientų galvoja, jog dėl karantino salonai yra uždaryti, tačiau tai – netiesa. Dirbame kaip įprasta, tik imamės visų įmanomų saugumo priemonių“, – sako A. Tamašauskas.
Jo teigimu, norėdama dar labiau padidinti klientų saugumą, „Inchcape“ taip pat įvedė nuotolines galimybes įsigyti automobilį.
„Pavyzdžiui, „Ford“ salonuose beveik visas pardavimo procesas padarytas bekontaktis – konsultaciją galima gauti nuotoliniu būdu, virtualiu skambučiu, o bandomajam važiavimui automobilį pristatome į namus. Dauguma dokumentų, tokie kaip draudimo, lizingo sutartys taip pat pateikiami nuotoliniu būdu. Panašias kontakto mažinimo galimybes diegiame visų mūsų atstovaujamų automobilių prekės ženklų salonuose“, – sakė A. Tamašauskas.
Sertifikavimasis kainuoja nuo 400 Eur
Paklaustas, kiek kainuoja įmonei sertifikuotis dėl COVID-19 saugos, „Tuvlita“ atstovas teigia, kad tai priklauso nuo veiklos specifikos ir nuo to, ar įmonė yra įsikūrusi vienoje vietoje, ar turi atskirtų padalinių. Tipinei įmonei, neturinčiai atskirų padalinių, visos COVID-19 prevencijos dokumentacijos parengimas ir įdiegimas, nuotolinis darbuotojų apmokymas, auditas ir sertifikavimas kainuoja iki 1 000 eurų. Kiekvieno papildomo padalinio auditas šią kainą išaugina dar keliais šimtais eurų.
Tiesa, jeigu įmonė jau turi visas vidines tvarkas ir siekia tik gauti sertifikatą, atliekamo audito ir išvados kaina siekia apie 400-600 Eur (vieno padalinio įmonei).
Anot R. Burbos, ši kaina sąlyginai nedidelė darbdaviams, kuriems rūpi darbuotojų ir jų klientų sveikata. „Turime per 500 nuolatinių klientų, kuriems nuo pirmosios karantino dienos teko ruošti dokumentus, tvarkas, instrukcijas ir atmintines darbuotojams, reagavimo į koronaviruso atvejus darbovietėje procedūras. Šiandien tai tapo neatskiriama saugos darbe specialistų kasdienio darbo dalimi“, – teigia R. Burba.
Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad investuoti į darbuotojų saugą verta, nes užsikrėtimo COVID-19 darbe atveju darbdaviui gali kilti ir atsakomybės grėsmė. „Užsikrėtimas darbo vietoje atsakingų institucijų gali būti traktuojamas kaip profesinė liga. Jeigu nukentėjusysis netektų dalies darbingumo ar, dar rimčiau, yra tikimybė, kad darbdaviui tai galėtų reikšti šimtus tūkstančius eurų žalos“, – sako R. Burba.
Beje, „Tuvlita“ Konsultavimo tarnybos direktorius taip pat atkreipia dėmesį, kad karantino laikotarpiu atsakingos įmonės pradeda rūpintis darbuotojo saugumu ne tik biure, bet ir namuose. „Matome iš kliento augantį poreikį parengti rekomendacijas darbui namuose – dėl darbo-poilsio rėžimo, tinkamo darbo prie kompiuterio ir kitų rizikų įsivertinimo. Įmonės prašo pravesti nuotolinius mokymus darbuotojams, kaip saugiai dirbti namuose, nepervargti, išvengti psichologinių sunkumų“, – pasakoja „Tuvlita“ atstovas.