Elektra varomas automobilis Lietuvoje nebėra toks retas svečias – prireikus atnaujinti asmeninį ar šeimos automobilį, akys vis dažniau nukrypsta į varomus elektra. Keliuose riedantys naujausi elektromobiliai – seniai nebe tos neišvaizdžios ir mažai galios turinčios transporto priemonės. Pagal savininko vairavimo įpročius automatiškai susireguliuojantys automobiliai (pavyzdžiui, naujas „Jaguar“ elektromobilis), kupini įdiegtų išmanių sprendimų, sužavi ne vieną tvarumo entuziastą.
Norintys savo tvarumo įpročius perkelti į dar aukštesnį lygį, dabar gali neapsiriboti vien tuo, kad įsigijo elektra varomą automobilį. Atkreipus dėmesį ir į automobilio vidaus dizaino sprendimus, galima išsirinkti transporto priemonę, kurios vidaus apdaila pagaminta iš perdirbtų medžiagų. Naujasis „Mazda“ elektromobilis, visai neseniai išriedėjęs į gatves, – vienas iš tokių.
Tiek nauji, tiek naudoti elektromobiliai reikalauja panašios priežiūros, tad kaip pasirūpinti savo naujuoju pirkiniu ir kokie iš anksto nustatyti parametrai leis džiaugtis ekonomiškesniu vairavimu?
Elektromobiliai Lietuvoje: kaip su įkrauta baterija nuvažiuoti daugiau
Kiek nuvažiuoja elektromobiliai – turbūt, vienas dažniausiai kylančių klausimų. Tai priklauso nuo kelių aspektų, tačiau oro sąlygos – vienas reikšmingesnių. Kuo vėsesnė lauko temperatūra, tuo elektromobilio baterija tuštėja greičiau. To išvengti galima keliais būdais.
Svarbu reguliariai tikrinti, ar automobilio padangose yra pakankamas oro slėgis. Nors dabar visi nauji automobiliai patys praneša apie padangose sumažėjusį slėgį, svarbu tokio įspėjimo neignoruoti. Greičiausiai, norite, kad jūsų elektromobilis kelyje turėtų kiek įmanoma mažiau pasipriešinimo ir važiuotų saugiau bei taupiau. Kadangi slėgis ypač mažėja krentant oro temperatūrai, į degalinę papildyti padangas dažniau teks užsukti šaltaisiais metų sezonais.
Dar vienas paprastas būdas pasirūpinti savo elektromobilio baterija – prieš važiuojant, ją sušildyti. Šiandien dažnas, tiek naujas, tiek naudotas elektromobilis suteikia galimybę šildymą automobilyje įjungti iš anksto. Pavyzdžiui, naujas „Ford“ elektromobilis, be visų kitų išmaniųjų sistemų, yra visiškai prisitaikęs prie savo vairuotojo gyvenimo įpročių ir valdomas telefonu. Tad ryte namuose dar geriant kavą vos keliais spustelėjimais galima automobilį iš anksto paruošti kelionei. O kadangi dažniausiai elektromobiliai kraunami per naktį – įjungę šildymą nenaudosite ir baterijos resursų.
Per kiek laiko pasikrauna elektromobilis?
Automobilio įkrovimo laikas priklauso nuo kiekvieno modelio. Tačiau svarbu žinoti, kad vėsus oras neigiamai veikia baterijos įkrovimo laiką, tad žiemą, vėlyvą rudenį ar ankstyvą pavasarį elektromobilis bus įkraunamas ilgiau.
Patogiausia, jei jūsų elektra varomas automobilis tiesiog stovėtų garaže ar kitoje patalpoje. Šiluma padės baterijai ilgiau išlikti įkrautai, o taip pat ir pasikrauti gerokai greičiau. Parkuojantis mieste, net ir trumpam, taip pat visada geriau rinktis požeminį garažą.
Šiuolaikinių elektromobilių sistemos ypač išmanios, tad pajutusios lauke žemą temperatūrą, jos automatiškai rezervuoja tam tikrą baterijos dalį, kad prireikus galėtų panaudoti baterijos sušildymui. Dažniausiai tai bus apie 15–20 proc. Tad palaikydami baterijos įkrovimo lygį virš 20 proc., o geriausia – bent 50 proc., visada turėsite šiek tiek atsargos ir jūsų elektromobilis pasikraus greičiau. Be to, veiks tausodamas ir jūsų, ir aplinkos resursus.